מהו ההבדל בין קלדנות להקלדה ?

על אף היות המושגים "קלדנות" ו"הקלדה" דומים, הרי ש"קלדנות" שונה מ "הקלדה" בשל התייחסות המושג להקלדת מספרים, דהיינו, קלדנות נומרית, ומושג "הקלדה" מתייחס להקלדת אותיות וכתב.
קלדנות הינה שיטה נפוצה מאוד העוסקת בהזנת נתונים בתחום הנומרי.
כמעט כל עסק, קטן או גדול, מנהל את מאזן הוצאותיו והכנסותיו בשיטה נומרית, מה שדורש ממנהל החשבונות עבודת קלדנות בכל הנוגע לקלדנות חשבוניות הכנסות, קלדנות חשבוניות הוצאות, קלדנות תעודות משלוח, קלדנות לניהול המלאי (קלדנות מספרים קטלוגיים, קלדנות כמויות הנכנסות למלאי וקלדנות כמויות היוצאות מן המלאי), קלדנות תמחור מוצרים ,קלדנות יתרות לקוחות וספקים ,קלדנות מאזני בוחן, קלדנות מאזנים שנתיים ועוד רבים אחרים.
גם מזכירות ופקידות עוסקות בקלדנות בעבודתן השוטפת. פעולת הכנסת מספרי טלפון של לקוחות הרי היא "קלדנות". קופאית בסופר המקישה במחשב את קוד המוצר – אף היא עושה שימוש בקלדנות.
אם כך, עסקים רבים משתמשים בשירותי קלדנות ההכרחיים לניהול ותפעול השוטף של עסקיהם.
שירותי קלדנות דורשים דיוק מרבי ממבצע פעולות הקלדנות. לכל מספר יש חשיבות עצומה בעת קליטת הנתונים. טעויות אנוש בפעולת הקלדנות עלולים לגרום נזק עצום לעסק. לדוגמא: קליטת הספרה "0" לפני רצף מספרים, הינה חסרת משמעות במקרים רבים, אך קליטת הספרה "0" בטעות בסוף רצף מספרים הינה משמעותית מאוד ועלולה לגרום אי נעימות בפני לקוח או ספק. כולנו מכירים את אי הנעימות הכרוכה בעמידה אין סופית בתור בסופרמרקט בשל טעות בקלדנות שביצעה הקופאית בחשבונו של לקוח זועם.
סטודנטים רבים הנדרשים לשירותי הקלדנות שלנו מספרים כי הלחץ הגדול בו הם נתונים בצירוף העייפות, גורמים להם לטעות בעת פעולות קלדנות נתונים נומריים סטטיסטיים, מה שגורם לעיוות תוצאות המחקר שלהם. הזמן הנדרש לגילוי הטעות הינו יקר ואין סופי ועל כן מעדיפים הם פעמים רבות, להשתמש בשירותי קלדנות 
מקצועית על מנת לחסוך מעצמם בזבוז זמן יקר ועוגמת נפש, אך בעיקר לא לפגוע בתוצאות עבודות המחקר שלהם.