חשיבותה של כל אות וכל מילה בהקלדה

פעולות ההקלדה והקלדנות דורשות מיומנות וזהירות ממבצע הפעולה. בשל כך, חברתנו מספקת שירותי קלדנות ושירותי הקלדה על ידי קלדנים מקצועיים, המיומנים בתפקידם, בעלי ניסיון רב, המודעים לחשיבותה של כל אות וכל מילה.

ידועים מקרים רבים בהם נגרם נזק גדול מאוד בשל טעויות בהקלדה, ברמה המקומית וברמה הבינלאומית.

להלן מספר כתבות שהתפרסמו לאחרונה המדגישות את חשיבות שימת הלב בעת קלדנות נומרית ובעת הקלדת נתונים.

מניית החברה לישראל צנחה בשל טעות הקלדה.

המנייה צנחה בשיעור של כ-99.88%, זאת לאחר שככל הנראה אחד מחברי הבורסה טעה בהקלדה בעת שהיה מעוניין למכור מניות של חברות אחרות. תוך דקות צנח גם מדד המעו"ףלבורסה הוגשה בקשה לביטול עסקאות שבוצעו בעקבות התקלה.

חדשות 2 | חדשות 2 | פורסם25/08/13 13:48

mako.co.il/news-money/economy/Article-6abd7476105b041004.htm


קצרן בקונגרס האמריקאי גרם לסודנים לחשוב שארה"ב ביצעה בשנות ה-60 ניסויי גרעין על אדמתם. בדיקה העלתה כי הניסויים בוצעו בסדאן, אתר ניסויים גרעינים במדינת נבאדה.
 
טעות הקלדה של קצרן בקונגרס האמריקאי גרם לבהלת שווא בעיתונות הסודנית, שחשפה מסמך של ועדת משנה בבית הנבחרים האמריקאי בו דובר על ניסויים גרעיניים שערכה ארה"ב בסודן ב-1962 ו-1970.
הפרסום עורר זעם רב בממשלת סודן, שביקשה מארה"ב הבהרות. חקירה קצרה של המסמך העלתה, כי לא נערכו כל ניסויים גרעיניים על אדמתה של סודן, אלא דווקא בסדאן, שם אתר הניסויים הגרעינים האמריקאי במדינת נבאדה.
"
הממשל האמריקאי אמר לנו שהייתה טעות הקלדה", סיפר לכתבים שר החוץ הסודני, מוסטפא אוסמאן איסמעאיל. לדבריו, "במקום לכתוב סדאן, הקצרן של ועדת המשנה של ועדת הכוחות המזויינים בבית הנבחרים האמריקאי, הקליד "סודן". התמליל הרשמי כבר תוקן, ונרשמה בו הערה רשמית שהמילה "סדאן" נכתבה במקור בשגיאה.

קישור לכתבה

http://news.walla.co.il/?w=/15/685062



שרשרת הטעויות בבורסת טוקיו נמשכת
טעות הקלדה של ברוקר גרמה להפסד של 500 מיליון ין.
טעות הקלדה בחברת הברוקראז' היפאני TOKYO Daiwa Securities גרמה לפקודת מכירה שגויה; זוהי שגיאה נוספת בשרשרת של שגיאות בהנפקות שעלו מאות מיליוני דולרים.


  • 12:38 15.01.2006

חברת הברוקראז' היפאני TOKYO Daiwa Securities, הפסידה כמעט 500 מיליון ין (4.3 מיליון דולר) בפקודת קנייה שגויה ביום שישי. זוהי שגיאה נוספת בשרשרת של שגיאות בהנפקות בבורסה של טוקיו שעלו מאות מיליוני דולרים לחברות המנפיקות ולמשקיעים.
הבעיה התחילה לפני המסחר של יום שישי האחרון. פקודת מכירה של 25 אלף מניות של חברה אחרת הוחלפו בטעות וניתנה פקודה למכור מניות של "סומיטומו מיטצוי" .(Sumitomo Mitsui)חברת הברוקראז' דאייוה שביצעה את ההחלפה שמה לב לשגיאה בשעה 9:05 והנפיקה פקודת קנייה חוזרת. אך משקיעים זריזים ניצלו את המרווח בן חמש הדקות וקנו את 13 אלף המניות הנותרות של סומיטומו מיטצוי במחירים מאוד נמוכים. הברוקר קנה עד סוף היום את כל המניות חזרה אבל הפסיד תוך כדי התהליך 500 מיליון ין (4.3 מיליון דולר). לפחות שתי טעויות מחשוב נוספות התרחשו בבורסה בחודשים האחרונים וגרמו לנזק של מאות מיליוני דולרים. טעות הקשה פשוטה בחודש שעבר, שבוצעה על ידי ברוקר בחברת מיזוהו סקיוריטיס, גרמה להפסד של 40 מיליארד ין (350 מיליון דולר). הסוחר נתן הוראה למכור מניה אחת במחיר של 610 אלף ין במקום למכור 610 אלף מניות במחיר של ין אחד

קישור לכתבה:



themarker.com/wallstreet/1.341305


טעות דפוס – מתוך ויקיפדיה

טעות דפוס היא טעות הנוצרת בעת הכנתו של טקסט לדפוס. בניגוד לשגיאת כתיב, הנובעת מחוסר שליטה של הכותב בכללי הכתיב, ומביאה להחלפה של אות בדומה לה, טעות דפוס נובעת מתקלה בתפעול האמצעי המשמש לסידור האותיות בדפוס, בעיקר בחירת אות שגויה במקלדת (בדרך כלל אות סמוכה לאות הנכונה), אך גם שיבוש בבחירת הגופן, שיבוש סדר המילים במהלך הסידור לדפוס וכדומה.
למניעת הופעתן של טעויות דפוס בטקסט המודפס משמשת ההגהה, אך גם זו אינה מושלמת. מארק טווין אמר על כך: "הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות - אתה עלול למות מטעות דפוס".
עד למעבר לסדר דפוס ממוחשב, מלאכת סידור הטקסט לדפוס נעשתה על ידי בעל מקצוע נפרד, סדר, שהשתמש במכונות מיוחדות למטרה זו, כגון מכונת ליינוטייפ. את עבודתו עשה הסדר על-פי טקסט בכתב יד או שנוצר במכונת כתיבה. האחריות לקיומן של טעויות הדפוס נפלה לפיכך על הסדר, שמשום מה נהוג היה לכנותו בקרב דוברי עברית דווקא ביידיש, "הבחור הזעצער".

בעבודה בסדר דפוס ממוחשב, סידור הטקסט נעשה ישירות מקובץ המקור שסיפק יוצרו של הטקסט, קובץ שנוצר באמצעות מעבד תמלילים. האחריות ליצירתן של טעויות דפוס עברה לפיכך בעיקר אל יוצרי המקור של הטקסט. לרשותם של כל המעורבים בהכנה לדפוס עומדים כלים ממוחשבים לבדיקת איות, המתריעים על רבות משגיאות הדפוס.
בעידן הממוחשב טעויות דפוס נובעות בעיקר מבעיות בהקלדה. טעויות רווחות הן הקלדה שגויה של אות סמוכה לאות הרצויה במקלדת שהוקלדה בטעות, והקלדה בשִׂיכּוּל אותיות, כאשר אות אחת מתחלפת עם רעותה בשל הקלדה בשתי ידיים. ישנן סטטיסטיקות לגבי מספר טעויות ההקלדה האמורות ליפול אצל קלדנים מיומנים, וזו אחת מהדרכים ללמוד את מיומנותם, בנוסף למספר התווים שהם מקלידים בשעה.

לעתים מצורפת לספר רשימת תיקוני טעויות (אראטה), המנחה את הקורא בעניין טעויות (חלקן טעויות דפוס) שראוי לתקן קודם קריאת הספר.